Bombagyár

12/15/2015

Anya (aki szappanokat készít) és a Pinterest hatására engem is bekebelezett a természetes kozmetikumok univerzuma. Az első dolog, aminek magamtól nekifogtam az a fürdőbomba, mert úgy voltam vele, hogy azt biztosan elhasználom, hiszen fürdeni szoktam, a receptje sem tűnt nehéznek (gyakorlatilag minden beszerezhető egy szupermarketben), és nem utolsó sorban kedves karácsonyi ajándéknak tartom, ha netán jól is sikerülne.

Elindult hát a receptvadászat, és hamar rá kellett jönnöm, hogy nincs ez másként, mint a főzésnél...az internet csodája és átka egyszerre a kínálkozó receptek végtelen tárháza. Hogyan válasszak? Végül teljesen találomra amellett a recept mellett döntöttem, ami egy LUSH!-ban fotózott képpel volt illusztrálva, alatta a szöveg, hogy ez ugyanaz az alaprecept, amit a boltban használnak. Ez utóbbit persze egy percig sem hittem el, de gondoltam vesztenivalóm nem nagyon van, legfeljebb a kukába megy a kotyvalék, ha elrontom.

Szerencsére rögtön sikerélménnyel indult a kalandom a DIY kozmetikumokkal, azóta ezt az alapreceptet már néhányféle variációban elkészítettem, mindegyiket lelkiismeretesen ki is próbáltam, és maximálisan elégedett vagyok az eredménnyel, úgyhogy gondoltam megosztom itt is a tapasztalataimat, hátha felkelti valaki érdeklődését.

a levendulás bomba működés közben
Kezdjük azzal, hogy amerikai recept alapján dolgoztam, ők meg nem az itthon megszokott mértékegységekben mérnek, tehát egy kis plusz munkára volt szükség a recept "átfordításához". Bögre, fél bögre...oké, de mekkora egy bögre? 2 dl, 3 dl, vagy egyáltalán semmi köze az általam ivásra használt alkalmatossághoz? Szerencsére google a jó barátom, kerestem egy kalkulátort, ami átszámította nekem gramba a bögréket. Azóta rájöttem, hogy ez a kalkulátor nem pontos...teljesen véletlenül találtam a tescoban egy mérőedényt, ami az egyik oldalán cup-ban mér, a másikon oz-ban, úgyhogy ez nagyon jól jött az előző posztban említett hálaadásnapi vacsorához is, meg a bombagyártáshoz is. És a mérőedénnyel készített fürdőbomba más állagú lett, sokkal inkább hasonlított arra, amit a receptben írnak.

Itt az általam már kissé módosított alaprecept:

1 bögre citromsav
1 bögre szódabikarbóna
1/2 bögre kukoricakeményítő
1/2 bögre kókuszzsír
20 csepp illóolaj
ételfesték

Először egy egyszerű zöld színű eukaliptuszos-borsmentás verziót alkottam, ami meglepően jól sikerült, nekem azóta is ez az illatkombináció tetszik a legjobban. Legközelebb már kevertem a különböző színű ételfestékeket (4 szín volt a tescoban: zöld, piros, sárga és kék), csak nem bántam velük elég merészen, és az eredmény kicsit halovány lett, de nem baj, a jó pap holtig tanul.

zöld: eukaliptusz-borsmenta, sárga: ylang-ylang-narancs, rózsaszín: rózsafa-geránium
Tegnap is készítettem egy adag lila színűt, őket már igyekeztem egy kicsit díszíteni is: szárított levedulaszirmokat nyomkodtam a tetejére. Eddig ennek az állaga sikerült a legjobban, úgyhogy a tescos bögrécském használata tényleg meghozta a gyümölcsét.

levendula-teafa
Mivel ebbe már nagyon belejöttem, és szinte csukott szemmel is megy, lassan majd keresek egy következő projektet...gondolkodom arckrémben, borotvahabban, ajakbalzsamban, samponban...nem  is tudom melyiket válasszam. 

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe