Helyzetjelentés

12/12/2015

Már megint jó rég nem írtam, pedig mindig megfogadom, hogy rendszeres(ebb)en jelentkezem. Ahogy azt is mindig megfogadom vizsgaidőszakban, hogy a következő szemeszterben rendesen tanulok majd, előre kidolgozom a tételeket, hogy ne mindent vizsgaidőszakban kelljen. Ki találja ki hány tételt dolgoztam ki ebben a szorgalmi időszakban? 

Hivatalosan a mai napon kezdődött a vizsgaidőszak, mivel hogy munkanap volt, az első vizsgám pedig jövő pénteken lesz. Korábban szerettem volna menni, de megijedtem attól, amit az elővizsgázók meséltek a néniről, hogy mennyire részletekbe menően kérdez, úgyhogy kicsit elodáztam a találkozónkat. Rengeteg vizsgám lesz (kilenc) ebben a félévben, ebből hármat szeretnék letudni karácsony előtt, egyet a két ünnep között, a maradékot januárban. A terv:

Orvosi képalkotó eljárások - december 9.
Farmakológia - december 18.
Népegészségtan - december 22.
Ortopédia - december 31.
Belgyógyászat - január 6.
Sebészet - január 11.
Pulmonológia - január 14.
Genetika - január 19.
Magatartástudomány - január 21 / 26.

Jó lenne tartani magam - a már így is agyonmódosított - tervhez, és kivételesen mindenből csak egyszer menni vizsgázni. A munkaszezon csak március közepén kezdődik, úgyhogy január végétől másfél hónapig normális ember leszek, aki a hétvégéit otthon töltheti, elmehet ide-oda, és talán kipihenheti magát. 

Azért az elmúlt napokban/hetekben sem csak tanulással múlattam az időt, kreatívkodtam és lazítottam is kicsit:

Kiraktam például egy 1000 darabos kirakót, ami a Taj Mahalt ábrázolja, méghozzá az előtte fekvő tó vizében tökéletesen tükröződve - ez a puzzle már vagy 10 éve megvan, de eddig nemigen volt affinitásom hozzákezdeni. Mivel elkészült, most már csak egy keret kell, és ki lehet tenni valahova a falra.

Még november végén anya szülinapjára elkészítettem életem első tradícionális hálaadás napi vacsoráját. Egyáltalán nem biztos, hogy bevezetem a jövőben - bár az amerikai kultúrából ezt pont egy szép hagyománynak tartom. Nem is értem miért a halloweent vesszük át, amikor arra megvan a saját alternatívánk...ennyi erővel ünnepelhetnénk a függetlenség napját is, és cserébe lassan eláshatnánk augusztus 20-át. Na mindegy, visszatérve a vacsira, azért készítettem, mert pont anya szülinapjára esett idén az amerikai hálaadás, tetszik a menüjük, úgyhogy gondoltam kipróbálom. Meg arra is kíváncsi voltam, hogy mi ez a felhajtás körülötte - a filmekben a halálra gyötört háziasszonyok egész nap a konyhában robotolnak, a vacsorára pattanásig feszülnek az idegeik...stb. Hát meg kell, hogy mondjam, kemény meló volt, de összeségében élveztem. Déltől este hétig tényleg nemigen hagytam el a konyhát, de nem voltam feszült, finom lett minden, és a vacsora is jó hangulatban telt. 
A menü Roasted Turkey, Gravy, Mashed Potato, Cranberry Sauce. A desszert Pumkin Pie.
Kicsit alakítottam a szobámon is, elkezdtem beszivárogtatni az adventi hangulatot, illetve megvettem a karácsonyi díszítéshez szükséges kellékeket is. Tök mellékesen szereztem egy lávalámpát is, ami teljesen illik a szobám színeihez. Apáék átköltöztek az új lakásba, oda nem akarták magukkal vinni, és mondták, hogy ha tetszik, hozzam haza, vagy otthagyják a régiben az albérlőknek. A karácsonyi dekor meg azért érdekes, mert először fogjuk együtt tölteni a Szentestét a barátommal, és szeretném ha lenne a lenti karácsonyfán túl egy kis hangulat a szobámban is. Vettem az ikeában egy picike hamisciprust 700 forintért, egy égősort 12 égővel 1000 forintért, és mini gömbdíszeket szintén 700 forintért. Ezt majd rátesszük a dohányzóasztalra, ami odahúzva az ágy végébe szerintem hangulatos lesz.
Segítettem anyának a szappanbizniszben - nyomtattam kísérőket (ismertető és összetevők) az összes szappanjához, hogy egy kicsit hivatalosabb legyen, meg hogy aki többet visz, és tárolja egy ideig őket, emlékezzen, hogy az adott szappan éppen milyen is. Ja és csináltam saját készítésű fürdőbombákat különböző színekben és illatokban, ezeket mindet ki is próbáltam, és majd többeknek ajándékozok belőlük karácsonyra is.
Csütörtökön meg Dáviddal elmentünk romantikusvacsorázni, megbeszéltük a találkozót, odaértem, és csak vártam-vártam, pedig beszéltünk telefonon, tudtam, hogy már végzett az edzéssel, úgyhogy el sem tudtam képzelni miért nem ért még oda. Erre egyszercsak felbukkant egy szál vörös rózsával, úgy meglepődtem. Nem igazán jellemző rá a virágozás, meg én sem vagyok az a lány, akit el kell kényeztetni, de azért nagyon jól tudott esni egy ilyen gesztus. 

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe