Extreme Makeover: Part I

2/19/2016

Három hete lett vége a vizsgaidőszaknak, és azóta fenekestül felfordult az életem. Többször is eszembe jutott, hogy írok végre egy bejegyzést, sőt már kétszer neki is futottam, aztán valamiért mindig feladtam. Vagy azért, mert kevés időm volt, vagy azért, mert nemigazán tudtam eldönteni, hogy mit írjak. Írjam le, hogy hogy mentek a vizsgák? Jól. Vagy hogy felpörgött a lakáskeresés? Á, nem, majd csak ha lesz már valami biztos. Hogy elkezdtem sportolni? Inkább majd csak ha szeretni fogom, és tényleg rendszeresen eljárok. Vagy hogy milyen egészséges kajákat eszünk? Az meg a kutyát nem érdekli. Aztán már túl sok mindenről kellett volna írni, és itt visszatérünk a kevés időm volt kitételhez, innentől az egész egy circulus vitiosus... Végül sosem született új poszt.

Na de akkor most belekezdek - nem ígérem, hogy mindenről beszámolok egy bejegyzésben, mert az lehet, hogy nagyon hosszú lenne. Szóval a sok rinyálás és szenvedés után, csak eljött a vizsgaidőszak vége, én is túllettem az utolsó pár vizsgámon, és egész jó eredménnyel zártam a félévet. A gyógyszertan kettest sajnálom, mert lerontja az jegyeimet (a többi 4-es, 5-ös), így ösztöndíjat megint nem fogok kapni, de azért a 4,26-os átlagra így is büszke lehetek, és vagyok is. Jövő félévben remélem majd még jobb lesz! :)

Megfogadtam, hogy február elsejétől elkezdek sportolni, meg normálisan enni, mert a vizsgaidőszak eléggé kikezdte habtestemet. Sajnos én abba a csoportba tartozom, akik utálnak tanulni, és állandóan zabálnak közben, hogy elviselhetőbbé tegyék a helyzetet. Bár olyan lennék, aki a stressz miatt csak keveset eszik, mert akkor nem szednék fel 100 kiló fókazsírt minden vizsgaidőszakban. Szó, mi szó, a helyzet tarthatatlanná vált, ráadásul nem emlékszem, hogy írtam-e már, de, apáéktól kaptunk szülinapunkra egy wellness hétvégét ajándékba barátommal, amit úgy döntöttünk, hogy az évfodulónkon használunk fel márciusban, ami csak 5 és fél hét a vizsgaidőszak végétől (és a 100 kiló úszógumitól), úgyhogy volt még egy nyomós okom, hogy belevágjak. Megtettem. Megvettem a bérletet, aztán jelentkeztem az első héten 3 különböző órára: kedd este spinning, szerda este alakformáló, péntek délután TRX. Egyiket sem ismertem/űztem előtte, kicsit tartottam is az egész helyzettől, de maximálisan elégedett vagyok mindennel. A teremben a személyzet nagyon kedves (mellesleg nekem ez hiányzott az előzőleg kipróbált helyen, és valószínűleg ezért sem éreztem ott jól magam), az oktatók is kedvesek, segítőkészek, lelkesek, mindig megdicsérnek, ha jól csinálod, meg óra végén is, úgy globálisan. Ha valami nem megy, akkor sem tesznek megjegyzést..vagy kijavítanak, vagy próbálnak bíztatni, hogy kibírjátok, már csak 4, ne tegyétek le azt a szép feneketeket. És ilyenkor az ember önkéntelenül is elmosolyodik, és csakazértis megpróbálja. És tudom, hogy ez a dolguk, ezért kapnak fizetést, és ennek így is kéne lennie, de nem mindenhol van így sajnos, úgyhogy röpke 3 hét alatt nagyon megszerettem ezt a helyet. Ennek ellenére minden alkalommal nehéz elindulni otthonról egy munkanap után egy este 8 órás edzésre főleg ha még az eső is esik, de sokat segít, hogy tudom, hogy ott már jól fogom érezni magam, és utána marha jó érzés lesz, hogy ma is tettem valamit magamért.

A kajálás része is megy, ez alkalommal azzal a kitétellel, hogy hétvégén nem próbáljuk szigorúan tartani magunkat hozzá. Persze ez sem azt jelenti, hogy akkor szombat reggeltől vasárnap estig a mekiben ülünk, csak hogy ha pl. vendégségbe megyünk, nem rinyálunk, hogy jajj mi nem eszünk pizzát, mert az hízlal, vagy pl. iszunk alkoholt, cukros üdítőt, ilyesmi... Ezzel egy olyan védelmi vonalat próbáltam teremteni, hogy ha becsúszik egy éjszakai gyrosozás, vagy egy jó kis triplacsokis muffin a barátnős csevegés mellé, akkor ne az legyen, hogy úgy érezzük, hogy kárbaveszett minden, és hagyjuk a fenébe az egészet, most már úgyis mindegy. Ha becsúszik, hát becsúszik..amennyiben nagyjából tartjuk magunkat a tervhez, már sokat elértünk, és már megéri. Nem kell maximalistának lenni itt sem. Hétköznap elég jól sikerül tartani az étrendet, egyedül talán a heti 1 hallal van probléma, mert persze jó lenne valami menő tengeri halat enni, mint pl. lazac, ami sovány, meg magas az omega-3 tartalma, csak hát aranyárban mérik, és egyelőre nem lettünk milliomosok. Amúgy nem követünk semmilyen divatdiétát, nincsen semmilyen megszorítás, ez az egész csak józan ész alapján megy. 


A menü úgy néz ki, hogy reggelire minden nap zabot eszünk: vagy zabkása formájában, vagy pedig natúr joghurtba keverem a zabpelyhet, mindkettőt ízesítem egy nagyon kevés mézzel / agavé sziruppal, és gyümölcsöt teszek hozzá, amit most télen fagyasztottan veszünk (málnát vagy áfonyát), és előző este csak annyit szedek ki a zacsiból/dobozból, amennyit másnap megeszünk - reggelre pont ki is olvad. Emellé jár 1 bögre kávé és 1 szelet kétszersült, vagy abonett téliszalámival, hogy valami sós is legyen. A tízórai is viszonylag egyszerű: nekem 1, barátomnak 2 muffin, amit vasárnap este megsütök előre egész hétre - mármint péntekig (ezek is teljes kiőrlésű zablisztből készülnek). Mellé smoothie, banánturmix, gyümölcslé. Ebédre csirke, vagy hal barnarizzsel / párolt zöldséggel / salátával. Vacsira vagy ugyanez, vagy tojás valamilyen formában, vagy félbehajtott tortillába zöldségek, sonka, reszelt sajt - mindkét oldala 1-2 percig grillezve. Edzésnapokon ezt még kiegészítjük 1 pohár fehérjeshake-kel. Hétvégén vannak a masszívabb kaják, pl. pizza volt múlt héten, most lasagne lesz, jövő héten meg hamburgert szeretnék sütni.

Igazából csak azért írtam ilyen részletesen, mert szerintem ez egy tök élhető étrend, és ami meglepő, hogy teljesen reális áron ki lehet hozni. Durumtésztával, lazaccal, avokádóval, teljes kiőrléssel és minden kutyafaszával együtt. Egy héten nagyjából 11-13 ezer forintot költünk élelmiszerre kettőnknek, ami azért 1 hónapra vetítve egyáltalán nem olyan vészes. Sokkal egyszerűbb úgy vásárolni, hogy kitalálom előre, hogy miket akarok főzni következő héten - mindent - és célzottan ehhez mérve intézzük a nagybevásárlást. Szigorúan listával. Így nem kalandozunk el, hanem lista szerint haladva megveszünk mindent, ami kelleni fog, és slussz. Tudom, hogy nem én találtam fel a spanyol viaszt, csak például se az én anyukám, se barátomé nem így csinálja, és látom, hogy mennyi pénz folyik el élelmiszerre azzal, hogy 2 naponta mennek valahova "csak ásványvízért/felvágottért", és hazajönnek 2 szatyorral, meg egy 6000 forintos blokkal. És mi pl. itthon rendszeresen kidobjuk a túrót, meg egy csomó zöldséget, mert anyukám meggondolatlanul megveszi, aztán nem készít belőle semmt, és ránk rohad. Szó szerint.


Még néhány szót szólnék a kiegészítőkről, amikre mostanában költöttem: vettem egy teremcipőt, hogy ne a kinti futócipőmet kelljen folyton kimosni, mert nem hinném, hogy jót tesz neki. A Tesco-ban sikerült beszerezni egy utolsó darabot - meglepő módon pont a méretemben, pedig elég átlagos, 39-es lábam van 8990-ről 2670 forintra leértékelve. H&M utalványból (karácsonyra kaptam) vettem egy sportnadrágot (5990), egy sporttrikót (2990), meg 3 db hajpántot (790). Ezeken kívül vettem 1 doboz zsírégető bogyót (3990) (nem tudom használ-e, de gondoltam első hónapban megadom az esélyt), 1 doboz izotóniás italport (2100) - már előző konditermes kalandjaim alatt is a legjobb barátom volt - ami ugyan kicsit édes az én ízlésemnek, de tényleg szuperül pótolja az izzadással elvesztett ásványi anyagokat és vizet. Spinning előtt-alatt iszonyú nagy szükségem van rá, a többi edzésre is vittem első alkalommal, de mivel azok inkább izomerősítők, mint kardió edzések, nem annyira látom szükségét a továbbiakban, oda elég a víz. Pontosan azért, mert a másik 2 edzés izomerősítő, vettem 1 kg fehérjét - pont a kezembe nyomtak egy kupont a Sugár bejáratánál, ami aznapra érvényes volt a BiotechUSA-ba is, úgyhogy ez a kalandom csak 3200 forintba került, illetve vettem egy fitness kesztyűt a héten ugyanott (2090), mivel spinning alatt marhára izzad a tenyerem, csúszik a kormányon, meg fáj a csuklóm a fura kéztartástól, és az itthon előásott biciklis kesztyűm (XS-es, még gyerekkoromban kaptam) kicsinek és kényelmetlennek bizonyult. 

Mára ennyit, folyt. köv.
xoxo

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe