Ezmegaz

5/19/2016

Hagyományaimhoz híven idén sem siettem el az adóbevallás elkészítését. Nem tudom miért, de szerintem ezzel a legtöbb ember így van: halogatjuk az utolsó pillanatig. Szerencsések azok, akiknek a munkahelyük megcsinálja, nem mintha nagy dolog lenne, csak akkor is egy stresszfaktor. 

Biztos mindent kitöltöttem, amit kell? Remélem tényleg csak ezt az összeget kell beírni. Mik ezek a részek, jézusom, remélem ez rám nem vonatkozik. Oké, mindegy, átugrom, szerintem ezt tavaly se csináltam meg. Öö, kész is? Gyanúsan gyorsan ment. Na jó, átfutom mégegyszer. Áhh, ezeket még most sem értem, úgyhogy rám tuti nem vonatkoznak. Hát jó, akkor kész. 
Mindig megtartok egy példányt itthonra is, ezzel megkönnyítve a jövőbeni dolgomat. Persze ez idén is csak akkor jutott eszembe, amikor már kinyomtattam a késznek ítélt beadványt, de így legalább utólag ellenőrizhettem, hogy ugyanúgy néz-e ki kinyomtatva, mint a tavalyi. Egy apró eltérést észrevettem, nem tudom, hogy számított volna, vagy sem (valószínűleg nem), de a biztonság kedvéért  kijavítottam, és újranyomtattam. Annyi volt, hogy az utolsó részben szerepelt egy ilyen:
"Nyilatkozat első házasok kedvezményéhez és a családi kedvezményhez"
Lapszám: 1
Mivel ilyesmit nem töltöttem ki, és az előző évek bevallásain sem szerepelt semmilyen idevonatkozó rész, ezt eltöntettem. Apropó, előző évek...érdemes egy pillantást vetni a növekvő készlet egy gyanúsan hasonló momentumára, nevezetesen a lap alján a nyomtatás idejére. Hát igen, mint mondtam a halogatás ősi hagyomány..


Végigolvastam a Potter könyveket - újra. Az első 4 részt már vagy százszor olvastam, komolyan. Régebben minden évben legalább kétszer elolvastam őket. Az ötödik rész nekem túl depressziósnak tűnt, azt nem forgattam ilyen gyakran, mire a hatodik és a hetedik megjelent, addigra meg nagyjából felnőttem, más könyvek is érdekeltek, úgyhogy ugyan rögtön elolvastam őket, de ezeket már csak fejenként egyszer (na jó, a hatodikat talán kétszer). Jól esett újra végighaladni a történeten elejétől a végéig. Hihetetlen volt olyan elejtett nevet találni az első kötetben, ami a hetedikben nagy jelentősséggel bír majd. Szerencsésnek tartom magam, hogy kijutott nekem az a kiváltság, hogy a művek íródásakor éljek..hogy évről évre várnom kelljen a folytatásra. Szeretném ha a gyerekeim is úgy rajonganának a sorozatért, mint én, bár őket tudom, hogy nem fogja akkora izgalommal eltölteni a következő kötet kezdése, hiszen ott lesz a polcon, nem kell várni rá hónapokat, csak le kell emelni.  

Az írónő zsniális. 26 évesen is megkönnyeztem 1-1 jelenetet: Dumbledore halálát, Fawkes távozását, Piton halálát, Harry szüleinek kb. bármikori felbukkanását, Godric's Hollow-t...nem is tudom, lehet, hogy csak én vagyok szuper-emocionális, és más nem bömbölne ezeken.. A legjobb az volt, amikor a suliban, vagy tömegközlekedve olvastam, és éreztem, hogy kezd elhomályosulni a szemem.. És most ugyanúgy, mint első alkalommal, fájó szívvel tettem le az utolsó könyvet. Vége, nincs tovább, elfogyott. (Bár továbbra is fenntartom a véleményem, hogy az utolsó fejezet túlontúl giccsesre sikeredett: Albus Perselus, James.. nem tudom, engem felidegesít, hogy minden gyereknek valami halott szereplő nevét adák, meg a Longbottom professzoros párbeszéd is iszonyú erőltetett volt. Ennél a Gyűrűk Urában elegánsabb megoldás volt a függelék a végén, amiből megtudhattad hogyan alakult a szereplők későbbi sorsa.)

Rengeteg víz folyt le a Dunán azóta, hogy a kezembe vettem az első kötetet. Eltelt közel 16 év, kijártam az áltanános iskolát, a gimnáziumot, eltöltöttem 6 évet az egyetemen, dolgozok, és van egy csodás szerelmem, aki boldoggá tesz. De azért még mindig az egyik legjobb dolog a világon egy esős napon bevackolódni az ágyba, vagy a fotelba egy kis kajával, teával, és egy Harry Potter könyvvel. Egyedül. És csak olvasni, nem törődni semmivel és senkivel.



You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe